Klantenservice 

Wij helpen graag

FAQ - Hollandlamp

Garantie en Defecten

Natuurlijk kan er wel eens iets stuk gaan. Dat is vervelend, maar wij staan klaar om je te helpen! Meld de schade of het defect, eventueel voorzien van foto's en video's, bij ons. Wij bekijken graag samen met jou hoe we je aankoop weer in goede staat kunnen krijgen. Meer informatie over hoe je schade of defecten kunt melden en de garantievoorwaarden vind je op deze pagina.

Er is een defect/stuk/beschadigd artikel geleverd, hoe wordt dit opgelost?

Als een artikel defect of beschadigd is geraakt tijdens transport of niet juist functioneert vanaf het begin, is het belangrijk dat dit binnen 24 uur wordt gemeld. In dat geval zullen wij het artikel kosteloos vervangen of repareren. Let op: arbeidskosten worden niet vergoed. Stuur foto's of een video hiervan naar en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een passende oplossing.

Zijn de kosten voor het vervangen van een beschadigd of defect geleverd artikel voor mijn eigen rekening?

Wanneer een product bij ontvangst beschadigd blijkt te zijn of defect is, en je binnen 24 uur na ontvangst contact met ons opneemt, zorgen wij kosteloos voor vervanging van het betreffende artikel.

Wanneer valt mijn product binnen garantie?

Garantie na levering houdt in dat het artikel gedurende de fabrieksgarantieperiode wordt gedekt indien het defect raakt. Het is belangrijk dat het artikel onder normale omstandigheden is gebruikt en volgens de handleiding en specificaties is toegepast. Let hierbij op de volgende punten:

  • Een product voor gebruik binnenshuis mag niet buiten worden toegepast (zelfs niet onder een afdak).
  • Voor LED-producten moet de omgevingstemperatuur liggen tussen -20°C en +30°C, tenzij anders vermeld in de productspecificaties.
  • Er moet 10 mm ruimte rondom de LED-lamp of LED-armatuur zijn.
  • De aanwezige spanning moet juist en constant zijn en mag niet meer dan 10% afwijken van 230 Volt.

Hollandlamp vergoedt geen bijkomende kosten die voortvloeien uit een product dat binnen de garantieperiode defect raakt, zoals arbeidskosten, huur van steigers en gevolgschade.

Hoe kan ik aanspraak maken op garantie?

Meld het defecte product via . Vermeld hierbij je bestelnummer en stuur tevens een afbeelding mee waarop het gebruik van het product te zien is. Je ontvangt verdere instructies per e-mail.

Hoelang zit er garantie op een artikel?

De garantie op jouw product is de garantieperiode die de fabrikant aangeeft. De garantie begint op de aankoopdatum. De duur van de garantie kan verschillen per product en fabrikant, meestal is dit 1, 2 of 5 jaar. Neem contact op met onze klantenservice zodat we dit samen met jou kunnen controleren via .

Wat is mijn garantiebewijs?

De factuur van Hollandlamp geldt als je garantiebewijs.

Waar vind ik het garantieformulier?

Je kunt het garantieformulier hier downloaden: .


Alle onderwerpen